whatsapp
bel ons

Het is bijna zover....2019.

 

Voor diegene (wie niet?) goede voornemens heeft, volgen hier 5 tips. Als je deze volgt, gaat het je dit jaar wél lukken!

 

Tip 1. Duidelijk doel hebben

Stel jezelf een duidelijk en concreet doel. Dus niet: "ik wil een strak lichaam" of "ik ga meer sporten", nee! Een concreet doel is: "ik ga 2x per week sporten" of "ik ga 3x per week minimaal 30 minuten wandelen".

 

Tip 2. Ritme

Zorg dat je ritme krijgt in je agenda. Als je 2x per week wilt gaan sporten plan dit dan voor het aankomende half jaar in je agenda. "Ik ga iedere maandag en woensdag sporten". Op deze manier wordt het een vast onderdeel van je planning en zul je merken dat je het beter volhoudt. 

 

Tip 3. Geen dieet volgen 

Voor diegene die willen afvallen: Volg geen dieet, dat is te tijdelijk. Zorg er voor dat je je voeding aanpast. Door te weten wát je eet (calorieën) én te eten in de juiste verhouding (koolhydraten, eiwitten en vetten) is het goed vol te houden en kan je vaak met kleine aanpassingen toch je doel bereiken. 

 

Tip 4. Samen sporten

Door een maatje te zoeken waarmee je samen gaat sporten zul je elkaar stimuleren om het langer vol te houden. Als jullie samen een planning maken kan je elkaar er aan houden en blijft het sporten leuk. 

 

Tip 5. Als het even niet lukt

Allemaal krijgen we een terugval. We eten een keer een zak chips leeg of slaan het sporten een keer over omdat we geen zin hebben. No problem! Kan gebeuren. Er is maar 1 manier om dit te doorbreken: pak het direct weer op! Praat jezelf niet aan dat het nu toch al te laat is en dat het toch niet lukt, NEE! Pak het direct weer op en start weer opnieuw. Je kan het!!

 

Rest ons om jou een sportief en gezond 2019 te wensen. En als je hulp nodig hebt om je doelen te bereiken, weet je ons te vinden. www.balanss.nl.

 

Team Balanss